تاریخچه فتوشاپ وکاربردهایش

برادران نول کارخود را با فتوشاپ آغاز کردند و اولین نسخه آن ( ۱٫۰ )در سال ۱۹۹۰ منتشر شد .

394

سال ۱۹۸۷، توماس نول ، یک دانشجوی دکترا در دانشگاه میشیگان موفق به نشان دادن تصاویر سیاه و سفید در صفحه نمایش ۱ بیتی سیاه و سفید شد .سپس برادرش جان نول ، که مسئول بخش جلوه های ویژه برای سبک صنعتی و سحر و جادو در فیلم جنگ ستارگان یک بود آن را به عنوان یک برنامه ویرایش تصویر کاملا توسعه یافته معرفی کرد . از این رو آن را به نمایش نامگذاری کردند .

برادران نول تصمیم به تغییرنام این نرم افزار گرفتند .سپس در سال ۱۹۸۸، برادران نول شروع به فروش عکس و نرم افزار تجاری کردند و برای این منظور آنها نام نرم افزار را به “فتوشاپ” تغییردادند .

در سپتامبر سال ۱۹۸۸، یک قرارداد بین برادران نول و Adobe امضا شد . تمام حقوق فوتوشاپ به ادوبی فروخته شد . برادران نول کارخود را با فتوشاپ آغاز کردند و اولین نسخه آن ( ۱٫۰ )در سال ۱۹۹۰ منتشر شد .

کاربرد های فتوشاپ
کاربرد های فتوشاپ بخش عمده ای از محیط اطراف ما رو در بر گرفته ، عکس های پرسنلی ، پوستر های تبلیغاتی ، کارت های ویزیت ، بنر ها ، سربرگها ، رابط گرافیکی نرم افزار ها ، جلد نشریات ، تیتراژ فیلم ها ، محیط گرافیکی سایت ها و….. همگی برای زیباتر شدن و حتی به وجود آمدن ، باید یک بار از زیر دست های هنرمند فتوشاپ عبور کنند.